هویت بصری لازمه هر کسب و کار

هویت بصری این است که چگونه ادراک را شکل می دهید و از طریق عناصر قابل مشاهده برند خود تأثیری ایجاد می کنید.

تصاویر شکل قدرتمندی از ارتباط هستند، به ویژه به این دلیل که با کلمات ارتباط برقرار نمی کنند.

آنها در سطح اولیه و احساسی صحبت می کنند و بنابراین متقاعد کننده تر هستند.

اما با قدرت زیاد ارتباط، مسئولیت بزرگی به همراه دارد: باید بیشتر مراقب باشید که پیام اشتباهی ارسال نکنید.

برای مثال به هویت بصری به مک دونالد فکر کنید

"<yoastmark

 

هویت بصری چیست؟

 

هویت بصری تمام اطلاعات تصویری و گرافیکی است که نشان می دهد یک برند چه کسی است و آن را از بقیه متمایز می کند.

به عبارت دیگر، همه چیزهایی را که مشتریان می توانند از نظر فیزیکی ببینند، از لوگو گرفته تا طراحی داخلی یک فروشگاه را توصیف می کند.

 

اغلب، هویت بصری در توسعه یک راهنمای سبک برند به اوج خود می رسد که دستورالعمل های ثابتی را در مورد نحوه نمایش بصری برند در همه زمان ها و در هر موقعیتی ارائه می دهد.

 

هدف از هویت بصری:

  1. ایجاد یک اثر احساسی در بینندگان
  2. اطلاع بینندگان در مورد ماهیت برند و خدمات/محصولات ارائه شده
  3. یکی کردن بسیاری از جنبه های مختلف یک کسب و کار از طریق تصاویر بصری ثابت

 

هویت بصری در مقابل هویت برند

 

هویت بصری با هویت برند رابطه ذاتی دارد. از یک سو، هویت برند بیانی جامع از هر چیزی است که برند را به آنچه هست می‌سازد.

این شامل هویت بصری همراه با عناصر غیر بصری مانند صدای برند، راهنمای ویرایش کپی، بیانیه ماموریت، ارزش های اصلی و غیره است.

هویت بصری یک رشته متمایز است که شامل فرآیند فکری و رویکرد متفاوتی از هویت برند به عنوان یک کل است.

اگرچه همپوشانی وجود دارد، اما معمولاً در هر یک از مشاغل مختلف وجود دارد.

هویت برند توسط بازاریابان نظارت می شود و هویت بصری شامل طراحان و مدیران خلاق می شود.

به طور خلاصه، هویت برند توصیف می کند که یک برند در درون چه کسی است،

در حالی که هویت بصری بیانگر این است که یک برند در خارج چه کسی است.

عناصر هویت بصری

 

هویت بصری اساساً زبان بصری یک برند است. به این ترتیب، عناصر منفرد آن، مانند کلمات، بلوک‌های سازنده‌ای هستند که به پیام‌رسان اجازه می‌دهند معنا ایجاد کند.

در اینجا، ما به این عناصر مجزا نگاه خواهیم کرد که برای تشکیل یک هویت بصری منسجم گرد هم آمده اند.

 

گرافیک

گرافیک، در زمینه هویت بصری، دارایی های تصویری هستند که ترسیم یا طراحی می شوند.

آنها می توانند به سادگی فرم ها و اشکال باشند – یک بلوک لگو یا بطری کوکاکولا و اینکه چگونه این شبح های متمایز نشان دهنده مارک های مربوطه آنها است را در نظر بگیرید.

یا می‌توانند پیچیده‌تر باشند، مانند لوگو، نمادها، یا حتی تصاویر یا انیمیشن‌ها در مقیاس کامل.

 

تایپوگرافی

 

تایپوگرافی شکل یا استایل متنی است که در برندسازی خود استفاده می کنید.

انواع مختلفی از فونت ها وجود دارد و هر کدام می تواند تأثیر متفاوتی بر بیننده داشته باشد، از جمله درجات مختلف خوانایی.

برای اهداف هویت بصری، باید علامت کلمه لوگوی خود، یک فونت تیتر و یک فونت کپی بدنه (که باید خواناترین باشد) را در نظر بگیرید.

 

پالت رنگ

رنگ برای شناسایی یک برند از طریق طرحی (به طور کلی بیش از سه رنگ توصیه نمی شود) از رنگ ها، سایه ها و رنگ های بسیار خاص استفاده می شود.

این بدان معناست که برندها صرفاً از قرمز یا سبز استفاده نمی کنند، بلکه از شیراز و کف دریا استفاده می کنند.

هنگامی که رنگ ها به درستی استفاده شوند، می توانند برخی از قوی ترین واکنش های احساسی را در بیننده ایجاد کنند.

اگرچه پالت رنگ اغلب با لوگو شروع می شود، اما این رنگ ها باید برای همه مواد برند تغییر کاربری دهند.

طراحان به طور کلی باید یک رنگ اصلی (رنگ اصلی برند شما)، یک رنگ ثانویه (برای استفاده در پس‌زمینه) و یک رنگ برجسته (برای کنتراست در دارایی‌هایی مانند دکمه CTA) اختصاص دهند.

به خاطر داشته باشید که عدم وجود رنگ، مانند سیاه و سفید، یک انتخاب رنگ کاملاً معتبر است.

تصویرسازی

 

تصویربرداری محتوای عکاسی و ویدیویی و همچنین هر سخنگویی را که به عنوان «تصویر زنده» برند در تبلیغات عمل می‌کند، توصیف می‌کند.

وقتی صحبت از هویت بصری به میان می‌آید، طراحان باید تنها تصاویری را انتخاب کنند که نمایانگر شخصیت برند و مهم‌تر از همه مشتریان آن باشد.

 

طراحی هویت بصری
طراحی هویت بصری

 

تصویرسازی عنصری است که بیشترین ارتباط را با مخاطب هدف دارد زیرا مردم با چهره ها همدلی می کنند و طبیعتاً می خواهند خود را در برندهایی که مصرف می کنند منعکس کنند.

این بدان معناست که، برای مثال، دستورالعمل‌هایی در مورد اینکه آیا هر تصویر یا ویدیوی استوکی که استفاده می‌شود باید به‌عنوان شرکتی خوانده شود یا افراد روزمره را به نمایش بگذارد، بسته به اینکه تصاویر شما قرار است با آن‌ها صحبت کنید، دستورالعمل‌هایی ایجاد کنید.

 

دارایی های فیزیکی برند

دارایی های فیزیکی اشیای مادی هستند که به هویت بصری برند کمک می کنند. به طور دقیق، این ممکن است در مورد مارک هایی که حضور فیزیکی ندارند صدق کند و ماهیت این دارایی ها خواهد بود.

حتی در بین مشاغلی که این کار را انجام می دهند متفاوت است. اما از آنجایی که این عنصر مهمی از هویت بصری برای برندهای فیزیکی است، ارزش بررسی آن را دارد.

 

دارایی‌های فیزیکی می‌تواند شامل چیدمان و طراحی یک فروشگاه باشد (به این فکر کنید که چگونه همه فروشگاه‌های اپل با فضای داخلی سفید و ویترین شیشه‌ای شبیه به هم هستند)، لباس‌هایی که کارمندان رو به مشتری می‌پوشند و چینی، کارد و چنگال و سفره‌های مورد استفاده در رستوران‌ها. همه اینها پیامی را به مصرف کنندگان ارسال می کند، از جمله عدم ثبات.

 

همانطور که گفته شد بهترین روش برای معرفی هر کسب و کار داشتن هویت بصری است ، هویت بصری بجز کمک به شناخته شدن به کسب و کار اعتبار می دهد .

اگر برای ساختن و تعریف هویت بصری کسب و کار خود نیاز به کمک داشتید به تیم طراحی گرافیک ما بسپارید .

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
خدمات
مجله آژاکس
درباره ما
تماس با ما