با بیش از 3.2 میلیارد نفر که از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند، آنها احتمالاً هر نوع پست اجتماعی و تبلیغی را که باید ببینند دیده اند.
متمایز شدن از میلیونها پست اجتماعی و جلب توجه مخاطبان به تخیل، خلاقیت و نبوغ زیادی نیاز دارد.
یکی از راههای جلب توجه زودگذر و انتقال پیام، استفاده از موشن گرافیک در پستها و تبلیغات اجتماعی است.
موشن گرافیک چیست؟
موشن گرافیک شاخه ای از انیمیشن است و امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.
به طور خاص، زمانی که عناصر طراحی، اشیاء، اشکال، تصاویر و متن متحرک می شوند یا به حرکت در می آیند، طراحی گرافیکی است.
برای تعریف دقیقتر موشن گرافیک، به آنچه ویکیپدیا میگوید نگاهی بیندازید :
«موشن گرافیک قطعاتی از انیمیشن یا فیلم دیجیتالی است که توهم حرکت یا چرخش را ایجاد میکند و معمولاً با صدا برای استفاده در پروژههای چند رسانهای ترکیب میشود.»
در حالی که موشن گرافیک نوعی انیمیشن است، چیزهای بیشتری نیز در آن وجود دارد.
به عبارت دیگر تلفیقی از انیمیشن، گرافیک و متن با هدف ارائه اطلاعات به بیننده است.
می توان از آن به طور موثر با کپی هوشمندانه، فیلم زنده، صداگذاری و صدا برای ایجاد ویدیوهای توضیح دهنده چشم نواز،
ارائه ها و حتی پست ها و تبلیغات در رسانه های اجتماعی استفاده کرد.
موشن گرافیک طراحی گرافیک را به سطح دیگری می برد.
برای ایجاد یک قطعه محتوا با موشن گرافیک، لازم نیست داستان یا روایت داشته باشید.
در واقع، میتوانید از موشن گرافیک برای ایجاد تنوع جالبی از لوگوی به کمک لوگو موشناستفاده کنید،
یا در یک نمایش ویدیویی، کمی هیجان را به یک نمودار قدیمی خسته کننده اضافه کنید
یا حتی اطلاعات جالبی را در یک تبلیغ رسانههای اجتماعی ارائه دهید.
موشن گرافیک در مقابل انیمیشن
انیمیشن :
- یک اصطلاح گسترده است که انواع تکنیک هایی را که در آن اشیا یا تصاویر حرکت می کنند را در بر می گیرد.
- یک شکل هنری است که بر یک روایت تمرکز دارد.
- از تکنیک های سینمایی و داستان سرایی استفاده می کند تا بیننده را به سفری احساسی ببرد.
موشن گرافیک نوعی طراحی گرافیکی متحرک است و در بازاریابی کاربرد زیادی دارد.
در حالی که انیمیشن سنتی بر شخصیتها، داستانها و تنظیمات پیچیده تمرکز دارد،
موشن گرافیک به عناصر گرافیکی ثابت، اشیاء انتزاعی، اشکال و متن زندگی میبخشد.
این عناصر معمولاً برای توضیح یک مفهوم، نشان دادن یک نقطه، ایجاد آگاهی یا تعامل بصری به حرکت در می آیند.
در موشن گرافیک نیازی به داستان یا روایت نیست.
با این حال، متن جزء مهمی است که برای انتقال پیام در کنار سایر عناصر مانند صدا و صدا استفاده می شود.
چرا از موشن گرافیک استفاده کنیم؟
چهار دلیل اصلی برای استفاده از موشن گرافیک در کمپین بازاریابی وجود دارد:
جلب توجه بیننده
مطالعهای که توسط مایکروسافت انجام شد نشان داد که
طول توجه انسانها 8 ثانیه است که کمتر از یک ماهی قرمز در 9 ثانیه است. مهمتر از آن، توجه انسان هر سال 88 درصد کاهش می یابد.
این بدان معناست که وقتی مخاطبان شما آنلاین هستند، به محتوا نگاه نمی کنند بلکه به سرعت آن را اسکن می کنند.
اگر جالب نباشد، به احتمال زیاد به سراغ چیز بعدی می روند.
گرافیک و جلوه های بصری جالب این قدرت را دارند که توجه را در فضای رسانه آنلاین به سرعت در حال توسعه جلب کنند.
اما موشن گرافیک یک قدم جلوتر می رود و صدا، تصاویر، انیمیشن و صدا را با هم ترکیب می کند
تا توجه بینندگان شما را در مدت زمان کوتاهی به خود جلب کند.
طبق یک مطالعه فیس بوک، موشن گرافیک معمولا 30 ثانیه تا 3 دقیقه طول می کشد
و حتی تماشای 10 ثانیه تبلیغات در شبکه های اجتماعی با موشن گرافیک برای افزایش آگاهی از برند کافی است.
یک تأثیر بصری ایجاد می کند
انسان ها یادگیرنده های بصری هستند و به احتمال زیاد مفاهیم و ایده ها را از طریق :
- نمودارها
- تصاویر
- گرافیک ها
- و موارد دیگر به خاطر می آورند.
قدرت موشن گرافیک در ارائه بصری نهفته است.
استفاده از عناصر گرافیکی و تکنیک های انیمیشن، آن را به رسانه ای محبوب تبدیل می کند تا پیام خود را در چند ثانیه ارسال کنید و تأثیر مورد نیاز خود را ایجاد کنید.
مزیت این نوع ویدیو این است که به طرح های گرافیکی ثابت جان می بخشد و به راحتی اطلاعات برند شما را منتقل می کند.
آخرین آمار نشان می دهد که افراد هنگام تماشای یک ویدیو 95 درصد از پیام را حفظ می کنند
در حالی که وقتی آن را به صورت متنی می خوانند، 10 درصد آن را حفظ می کنند.
این به این معنی است که وقتی از موشن گرافیک در پستها و تبلیغات رسانههای اجتماعی شما استفاده میشود،
مردم بیشتر از هر اطلاعاتی لذت میبرند، درگیر میشوند و در یاد نگه میدارند.
ایده های پیچیده را منتقل کنید
گرافیک استاتیک یا اینفوگرافیک ساده نمی تواند برخی از ایده ها و مفاهیم را توضیح دهد و اغلب نیاز به ساده سازی دارد.
با موشن گرافیک، می توانید به راحتی با کمک انیمیشن، فیلم زنده و صوت، به عناصر گرافیکی ثابت هیجان اضافه کنید
تا ایده های پیچیده ای را ارائه دهید که برای حس بینایی و صدا شما جذاب است.
طبق یک مطالعه MIT، انسان ها می توانند اطلاعات بصری را تنها در 13 میلی ثانیه پردازش کنند.
این پردازش سریع در مغز یک فرآیند پیوسته است
زیرا چشمان شما حدود سه بار در ثانیه از نقطه ای به نقطه دیگر حرکت می کنند و اطلاعات را به مغز ارسال می کنند.
این واکنش بیولوژیکی باورنکردنی دلیل موثر بودن ارتباط بصری است.
نمایش گرافیکی ایدهها و اطلاعات با کمک گرافیک حرکتی با روشی که مغز شما اطلاعات بصری را پردازش میکند کار میکند
و برای انتقال اطلاعات پیچیده مفید است.
تعامل را افزایش می دهد
هنگامی که از موشن گرافیک در پست ها و تبلیغات رسانه های اجتماعی استفاده می شود،
نه تنها جلب توجه می کند بلکه مخاطبان شما را نیز سرگرم می کند. این منجر به تعامل بهتر و آگاهی از برند می شود.
آخرین تحقیقات نیز از این موضوع پشتیبانی میکند و به گفته توییتر،
توییتهای دارای GIF 55 درصد بیشتر از توئیتهای بدون GIF تعامل بیشتری دارند.
موشن گرافیک جذاب تر است زیرا احساسات شما را مجذوب می کند.
تصور کنید در حال تماشای یک کلیپ کوتاه هستید که در آن حالت با گرافیک متحرک، تصاویر قوی، صداگذاری و صدا تنظیم شده است.
اگر آن را دوست دارید، احتمالاً آن را لایک خواهید کرد، در مورد آن نظر می دهید و حتی آن را با دیگران به اشتراک می گذارید.
در واقع، ویدئوهای اجتماعی 12 برابر بیشتر از ترکیب متن و تصاویر اشتراکگذاری میکنند
که آن را به انتخابی ایدهآل برای پستهای رسانههای اجتماعی، تبلیغات، ارائهها، تبلیغات و غیره تبدیل میکند.
نحوه استفاده از موشن گرافیک در بازاریابی
موشن گرافیک یک رسانه بازاریابی جدید است که به شما مزایای ویدیو، صدا، اینفوگرافیک، محتوای متن و طراحی گرافیکی را میدهد که همه در یک محتوای چشمگیر قرار گرفتهاند.
دو راه برای ایجاد موشن گرافیک وجود دارد.
شما می توانید با خود انیمیشن شروع کنید یا می توانید از قطعات مسطح عناصر گرافیکی در کتابخانه محتوای خود استفاده
کنید و از نرم افزار یا یک ویرایشگر بصری برای اضافه کردن انیمیشن و انتقال به آن استفاده کنید.
از موشن گرافیک می توان برای برنامه های مختلف در کمپین بازاریابی خود استفاده کرد، مانند:
- تبلیغات تلویزیونی سنتی یا تبلیغات آنلاین
- ویدیوهای توضیح دهنده برای توضیح مفاهیم، ایده ها، فرآیندها یا آموزش ها
- پست های رسانه های اجتماعی برای تعامل با مخاطبان و افزایش آگاهی از برند
- تبلیغات رسانه های اجتماعی
- ویدیوهای تبلیغاتی برند برای تبلیغ کسب و کار یا برند شما
- ویدیو بازاریابی فرهنگی برای نشان دادن برند، افراد، ارزش و اهداف شما